Przewlekła migrena jest ciężką i trudną do leczenia chorobą, znacznie upośledzającą funkcjonowanie dotkniętych nią osób, a przyczyna migreny wciąż nie jest dokładnie poznana. Uważa się, że u jej podłoża leży nadwrażliwość układu nerwowego na bodźce środowiskowe
i sensoryczne, modyfikowana przez czynniki genetyczne.

Bóle migrenowe mają zdecydowanie negatywny wpływ na jakość życia pacjentów, nie pozwalający na normalne, codzienne funkcjonowanie. Większość osób dotkniętych tym schorzeniem rezygnuje ze swoich planów życiowych czy zawodowych z powodu bólu głowy.

Szacunkowe dane mówią o 10 proc. polskiej populacji cierpiącej na migrenę, przy czym choroba występuje u osób w każdym wieku, choć zdecydowana większość zachorowań przypada na 30.–50. rok życia. Większość chorych stara się opanować ból dostępnymi lekami przeciwbólowymi bez recepty, ale tylko u niewielkiej części z nich przynosi to ulgę.

Toksyna botulinowa typu A jest skutecznym i bezpiecznym lekiem, rekomendowanym
w profilaktycznym leczeniu przewlekłej migreny. Jest lekiem stosowanym w medycynie od lat 60-tych XX wieku. Można nią leczyć wiele schorzeń takich jak przykurcze mięśni, niedowłady spastyczne, zeza, kręcz szyi czy bruksizm. Wykorzystywany w terapii zmarszczek mimicznych twarzy w okolicy lwiej bruzdy i zmarszczek poprzecznych, łagodzi przy okazji objawy napięciowego bólu głowy.  Toksyna botulinowa podawana w te same punkty, co przy likwidacji zmarszczek, łagodzi napięcie nerwu trójdzielnego poprzez osłabienie przewodnictwa nerwowego w nerwach czuciowych.

Toksyna botulinowa ma wiele innych zastosowań – podawana w okolicę czołową znacznie ogranicza łojotok i pocenie skóry czoła. Innym udowodnionym działaniem toksyny jest złagodzenie objawów trądziku zwykłego i różowatego poprzez hamowanie pracy gruczołów łojowych i ograniczenie skurczu naczyń krwionośnych skóry. Toksyna odmładza też skórę, powoduje ograniczenie rumienia, występowania krost i wyprysków.

Niezależnie od tego, czy stosowana jest w leczeniu migreny, czy innych schorzeń – w tym dermatologicznych – trzeba pamiętać, że toksyna botulinowa jest silnym lekiem, dostępnym wyłącznie na receptę, i może podawać ją wyłącznie lekarz. Przed poddaniem się kuracji toksyną botulinową trzeba koniecznie sprawdzić, jakie uprawnienia ma osoba, która taką kurację stosuje.

kontakt@drszczepanowska.pl

Prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godzinach 10-19.

Adres:
Dywizjonu 303 113 lokal 2U,